Tuesday 5 April 2011

Spoilt...

pictures taken with my IPhone

A colleague of mine and I have been looking at some conference facilities for an upcoming event we are hosting. Today we went to King's College and the top pictures are from the student's main dining hall with the magnificent ceiling and the bottom from the Front court looking at the famous Chapel.

The colleges are quiet now as we are in exam season. It is important to bear in mind if you are planning a visit as no visitors are allowed in during this period.

The College was founded in 1441 by Henry VI (1421-71) and is one of the 31 colleges in the University. In addition to academic excellence it is also world-famous for its Chapel and choir. The Christmas Eve service from King's is broadcast to millions around the world.

I am ashamed to admit that living here it is easy to become blind to this splendor and beauty and just take it for granted...

9 comments:

  1. For noen vakre omgivelser du har rundt deg og det er sant, en blir ofte nesten blind for de nærmeste omgivelser vi ser daglig. Jeg er oppvokst nesten nede i rullesteinene og de lange flotte sandstrendene ut mot havet, men det er som godt voksen at jeg har oppdaget hvor vakkert det er.Forøvrigså blir det veldig bra bilder med iPhone, spesielt utendørs.

    ReplyDelete
  2. Ja, engelskmennene kunne dette med bygninger for noen hundre år siden. Vanvittig flott og stilfullt. Her var det vel stortsett trebygninger som har brent ned i utalligge bybranner i det ganske land, med unntak av Nidarosdomen, Rosenkranstårnet og etpar bygninger til.

    Tusen takk for hyggeligge hilsener i det siste inne hos meg. Og for deltagelse på gi-borten!! KLEM!

    ReplyDelete
  3. Fantastiske omgivelser og fornemme bygg :)
    Og det er så sant, men ser ikke det vakre nært en.. Men jeg synes jeg er blitt flinkere med årene, å la meg begeistre av de små nære ting :)

    Nyt kvelden..

    Klem fra Tove

    ReplyDelete
  4. Ja, lett å glemme å sette pris på at man bor i vakre omgivelser. Fantastiske bygninger du har rundt deg. :)

    Ønsker deg en glad dag, Mette!

    Klem,
    AW

    ReplyDelete
  5. Jeg har lenge ønsket meg en tur til engelske universitetsbyer. Min samboers niese studerer i England, så vi burde benytte sjansen mens hun er der borte. Helt ubeskrivelig flott ser det ut til å være.

    Catje

    ReplyDelete
  6. Hei Mette. Jeg har ikke fått med meg at du har lest Pinnsvinest eleganse , men vi har jo lest mange av de samme bøkene. Jeg gikk tilbake og så på innlegget ditt om boken og det var fra februar i fjor, Jeg tror ikke jeg fulgte bloggen din på den tiden så det er nok derfor at jeg ikke hadde fått det med meg. Jeg lånte den på biblioteket i går og den virker veldig bra til nå, kanskje litt filosofisk til tider. Ha en fin kveld. Her pøser regnet ned fortsatt. Det blir nok filmkveld i kveld også, vi lånte tre filmer i går på biblioteket.

    ReplyDelete
  7. Åh, Cambridge er så flott, vi giftet oss der i et college. Og i tillegg til den flotte arkitekturen er det så god kinesisk og indisk mat der :-)

    ReplyDelete
  8. Og du må ikke ta det for gitt - nå om våren er det vel enda flottere enn vanlig der! :-)

    ReplyDelete

Pinterest