Wednesday 17 November 2010

Advent Calendar Blog, GCSE and Yoga!


If you are starting to get into the Christmas spirit (which I have to admit I find hard to avoid), the very charming blog
is sharing tips, inspiration and recipes and general Christmas joy every day from 1 December - just like an advent calendar!
(The blog is in Norwegian, but with lots of inspirational pictures - I will suggest she add Google Translator to her blog)

Over to something else:
Last night was parent-teacher evening at Our Boy's school. The event is arranged so that you get 5 mins with each of your child's teacher. Each teacher has their base with a table and chair in the school hall and the parents move around. A bit like what I believe speed-dating is like (Not that I have tried that! That concept didn't exist 25 years ago when I was "on the market").
The meetings take place together with the students so it is really a dialogue between teacher/parent/student.
Very useful, constructive and makes the kids feel involved, I think.

Our Boy has started the preparations for the GCSE-exams which for most subjects will take place end of next school year, except for maths which he will do this year. The next big exam will be in 4 years time with the A-levels which will determine University entry. Although they still look at the GCSE grades as well. University entries are so competitive over here, so there is no room for slacking!

The meeting meant I missed my yoga session, but I went to a new yoga place at lunch time on Tuesday which was great! Also, my Tuesday teacher offered me a place in her Wednesday class tonight, so JOY! I get two classes this week!

Just love it.

10 comments:

  1. Det er strengere krav til elevene hos dere ja:-)
    Ha en fin, fin dag,
    klem Hege.

    ReplyDelete
  2. Speed-dating ville ha skremt livet av meg. I min tid (som var veldig lenge siden) var hele poenget å se ut som om man IKKE var interessert i noen date. Men jeg vet hva du mener - sønnen min gikk noen år på skole her og det var mye som var svært forskjellig fra Norge.

    Så heldig du er som har yogaklasser å gå til - her oppe er det bare te-dans for pensjonister hver tirsdag og så lavt har jeg ikke sunket enda. ;)

    Ha en super dag.

    ReplyDelete
  3. Hei. Ang. oversettelse, så synes jeg at den tjenesten jeg har på bloggen min fungerer bedre enn den du har hvor du må skrive inn ønsket tekst som skal oversettes. På min oversettes hele teksten automatisk, men det krever rettskriving på bokmål og ikke for mange spesielle ord. Men, selvfølgelig, man er forskjellig og må selv finne ut hva som fungerer best.

    ReplyDelete
  4. Kommer akkurat hjem fra foreldresamtale på skolen. Andreklassingen har jo bare en lærer så det er på en måte greiere. Særlig når den ene lærern er super.
    Yoga har jeg til gode å prøve, er ikke særlig myk av meg og ville vel følt meg enda dummere enn på zomba-treninga, om mulig. ☺

    ReplyDelete
  5. Hei Fru Tunheim!

    Hele bloggen min oversettes ogsa automatisk om du trykker pa "Translate Homepage" linken pa oversettelsen og sa legger inn bloggadressen min - http://www.mittengelskehjorne.blogspot.com

    Den er mer eller mindre lik den du har (Google Translate), men jeg tror det av en eller annen grunn er et ekstra "steg" i min...

    Veldig rart a se ens egen blogg oversatt til ulike sprak... ;-)

    ReplyDelete
  6. Sånne samtaler har vi to ganger i året med kontakt lærer på skolen vår. 1/2 time hver gang.
    Det er veldig bra! :O)

    Julestemningen kommer snikende hos meg også...*smiler*..

    ReplyDelete
  7. Ha ha, herlig kommentar om speed-date's, det var ukjent når jeg også var på "markedet"..

    Spennende å få en full oversikt fra alle lærerne!

    Den Julekalenderbloggen er bare gull verdt. Jeg har handlet stoffer og litt julestash idag :)

    Ha en super kveld!
    Deilig med Yoga da..

    Klem fra Tove

    ReplyDelete
  8. God kveld, Mette. Ikke noe feil med bloggen, jeg fjernet innlegget om nespressomaskinen for jeg hadde gjort en feil med en kobling. Håper dagens yoga var bra, gleder meg til neste uke for da håper jeg på yoga igjen. Har ikke orket nå når jeg har vært syk.Må vente til jeg kan puste ordentlig igjen.

    ReplyDelete
  9. Hi Mette, thank you for your visit and kind comment:) Great link above, I look forward to December!

    ReplyDelete
  10. Håper samtalen gikk greit;)
    Enig at Hannas blogg er en inspirasjon!
    Yoga skulle jeg også ha prøvd, høres interessant ut.
    Nyt helga og klem fra meg;)

    ReplyDelete

Pinterest