Thursday 22 September 2011

A New Fad...?


For the first time ever,
I see to my interest that Lakeland is promoting Kransekake Pans ,
appealing to those looking to make something 
"a little bit different to the norm"...

Apparently Kransekake is very
"easy"
to make...

Good luck, I say.

I have in the past had a hard time making them with similar non-stick forms.
I think it is like with sandkake pans - you need well used ones for it to be "easy"!
So, maybe this Christmas I will get it right since my Kransekake pans have had some (rather unsuccessful) use...?

Perhaps Lakeland is hoping Kransekake baking will be the new fad after macarons...?

I have borrowed the picture from Lakeland's website.
And another thing:
Excuse me - where are the bonbons and the flags????

It is not right, just not right...

:-)


6 comments:

  1. Jeg går fortsatt "i lære". Kransekake er ikke for pyser. Easy er det nok ikke. Men det er jo artig at det selges former i utlandet.

    ReplyDelete
  2. Det er faktisk ikke så vanskelig å steke kransekake. Jeg har gjort det mange ganger, men jeg bruker altså ferdigkjøpt deig fra bakeren. Jeg pensler formene med smeltet smør og fyller dem med semuljegryn og tømmer så ut overskuddet slik at hele formen er dekket innvendig med semuljegryn. Trill ut fingertykke pølser av deigen og legg i formen. Easy,peasy....peace of cake

    ReplyDelete
  3. Ja.. :O) flaggene mangler jo!

    Har store planer om å lage kranskekake, men kommer liksom ikke helt i gang.

    Broderimaskin er morro,
    men jeg må bare innrømme at min blir ikke brukt til en brøkdel av hva maskinen min egentlig kan gjøre. Burde sette meg ned en dag og utforske den mer...men det var det med tiden da...*ler*...

    Ha en fin kveld!
    :O)

    ReplyDelete
  4. Ja herregud for en kjedelig kranekake. Passer rett inn i en hvit interiørblogg. Kransekaker skal ha fargerikt stæsj, litt vulgært pynta i alle farger.

    ReplyDelete
  5. Helt enig i at kransekaker ikke er veldig lett. Mine nye non-stick (my a.s) former funker ikke, det må bli svigermors godt brukte gamle former skal det bli noe. I år skal vi prøve å lage kransekake med sukrin for å få det lavkarbo :) Det har funket greit med marsipan, men vet ikke om det blir bra og steke massen. Vi skal i alle fall teste det ut.

    ReplyDelete
  6. Det här såg avancerat ut!
    Men det var ett fint "kak-berg" är du säker på att du inte vill ge dig på att göra dessa? ;)

    Kram på dig

    ReplyDelete

Pinterest