Monday 26 September 2011

Welcoming Autumnal Beauty...

In preparation for Christmas (yes!, I know it is early) I started collecting some pine cones from the garden. I remember last year not finding any as the gardeners (we have gardeners that take care of the communal part of the garden (no arguments!)- could have used them in our private part, too...) had been to meticulous in sweeping them up, so I thought I would not be caught out this year!

I have also noticed on several blogs that using nature's own in various decorations is 'in' these days... So, instead of waiting till Christmas I filled a basket and put the cones by the entrance door as a small welcome.

We get several different types of heather-looking plants over here and this purple and white variety caught my eye at the garden centre. It now forms part of the welcome outside our door.

The wall by the entrance to our little cul-de-sac is literally 'on fire'!

I think this weather worn and dried number post is rather charming. Notice the cobwebs! I actually think even THAT is charming in the sunshine...

And if you look really closely you can see somebody else also visiting the old number post...

;-)


4 comments:

  1. Nydelige bilder! Jeg var på fjellet i helga og glemte å plukke med meg kongler fra lerketreet som sto utenfor vinduet. Det var litt dumt, men da får jeg finne på noe annet!

    ReplyDelete
  2. Wow, så nydelige bilder Mette!
    For tidlig å tenke på jul? Not at all! =}
    Tenker det er flott ved inngangspartiet ditt!

    Jeg har også plukket kongler for jeg fant heller ingen til jul i fjor.
    Jeg har også lagt rognebær i fryseren som jeg skal bruke til dekorasjoner.
    Det jeg mangler nå er mose! Hehe..

    Ønsker deg en super mandag og uke!!!

    Klem

    ReplyDelete
  3. I bloggeverdenen har juleforberedelsene startet for lengst, så du er slett ikke tidlig ute:-) Kongler er vakker pynt, og ikke å forakte at det er helt gratis heller. Jeg tror fremdeles jeg har liggende et lite lager fra kongleturen i forfjor. Tenkte å finne de fram og fylle de i en glassylinder:-)

    ReplyDelete
  4. Kongler er vakkert og det er JUL...det er jo på tide å hente dem inn nå. Jeg har en stor vase med et stort hvitt stearinlys inni og kongler i bunn rundt lyset, det synes jeg er vakkert nesten året rundt....Etter min smak så er naturens egen pynt vakrere enn glitter og stas....

    ReplyDelete

Pinterest