Tuesday 20 March 2012

Black out...


Hmmm.... so what do you do in the office when there is a power cut and therefore neither computers nor phones work...?

It is actually rather thought provoking to consider how much of many people's (working?) lives are run with the computer.
We had a power cut over much of the city centre yesterday and it brought a lot of work to a grinding halt. Empty, black screens stared back at us and it was hard to think of anything else to fill the working day with that didn't involve the use of the machines.

A colleague had suggested some days ago that we should consider a day without the use of email and the internet. Instead, we should get up from our desks and WALK over to whoever we needed to speak with OR at least pick up the phone to talk with them.

Not sure how efficient I would be then.

Could you work without the aide of computers?

4 comments:

  1. Hei Mette..))

    ja vi får være flinke...ny bukse er jo et pluss å jakte etter det også..)) Jeg hadde jeg flere go'bukser jeg gleder meg til å omgås med igjen..))

    ha en kos dag..))

    Klem

    ReplyDelete
  2. Ja, det du beskriver her, er vel hvor avhengig og effektivt alt i vår jobbhverdag har blitt !?!

    Nei, jeg kunne ikke gjort min jobb uten PC, all kommunikasjon foregår MYE på e-mail, grunnet avstanden Italia - Norge.

    Markedsdag her i Bolsena, så jeg må nok ut en liten tur, bare jeg for svart på alle mailer...:)

    ReplyDelete
  3. Jeg klarer meg jo fint på jobb uten pc, men jeg tror nok ikke pilotene ville ha kommet særlig langt......

    Hørtes ut som en god oppskrift for boligkjøp dere hadde. Vi har også kjøpt oss opp gjennom årene siden jeg bygde mitt første hus sammen med min eks mann i 1983. Ser ut som det er lurt å invitere i bolig så lenge en ikke får et boligkrakk som i USA og Spania....

    ReplyDelete
  4. Nå skal jeg snart på tur til Danmark UTEN Pc'n. (Og har ikke Smarttelefon). Blir OK uten nettet noen dager. Istedet får jeg bruke tiden på å vandre på strender og ta med mye lesestoff.
    A propos lesestoff så har jeg kjøpt en bok av Dawn French nylig; A tiny bit marvellous. Den er kjempegod, og du finner den sikkert i nærmeste kiosk. (Jeg har skrevet om den på BOKPRAT-siden min på bloggen, hvis du vil se.)
    Da får du deg iallefall en god latter eller to.

    ReplyDelete

Pinterest