Friday 27 July 2012

Back From Venice...!


This blog break was quite unplanned, but it just felt right to take a break from the blog while we were 10 days in marvellously, mad and magical Venice!

But I am back on the blog again now!

Venice... no place like it.

A very different way of life living surrounded by water (and tourists).

We had found a lovely romatic loft apartment 5 mins from St. Mark's with a roof terrace and the most amazing view of Venice. The charming hosts lived in the flat below and were extremely generous and friendly. Truly a lovely place with charm and character - although it had 78 steps to climb since the flat was in the loft... - yes, I counted! But we had air conditioning!


We felt we got to know this maze of a city quite well since we were there for 10 days. Most tourists stay for only a couple of days. Madness, if you ask me as there is so much to see and do.

More stories and views of Venice will follow...

4 comments:

  1. Godt å ha deg tilbake, Mette. Jeg har aldri vært i Venezia, men det ser jo veldig flott ut...og for en nydelig takterrasse. Jeg håper å få Studenten med til Stresa (som jeg skrev om tidligere på bloggen min) noen dager i september. Det er jo greit å jobbe litt når en har mer ferietips vente, lykke!

    God helg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åååå...den automatiske ordboka! Feriedager i vente skulle det være, ikke ferietips .

      Delete
  2. Det så fantastisk flott ut! Og så kjekt å få litt trim i trapper på "kjøpet" :) Gleder meg til flere reisebrev fra Venezia!
    Ha en nydelig helg! Her vanner himmelen plen og blomster i dag. Da slipper jeg jo å tenke på det :)

    ReplyDelete
  3. Der har jeg aldri vært. Drømmer meg dit.
    Klem

    ReplyDelete

Pinterest