Monday 3 December 2012

Never Too Old...!

Never too old for an advent calendar!
Although Our Boy is 16, he insists on having one and I must admit I love making one for him. I think I am almost as excited as he is when he opens it over breakfast in the mornings. Nothing really expensive in it, but little bits and bobs that he could use or enjoy.
 I am really fond of the calendar I made years ago for him.
This is what memories and tradtions are made of!
 
This weekend I managed to get some of the preparations for Christmas done. The advent candles were lit yesterday, some of the gifts are bought and wrapped (don't think I have ever been this early...!) and I made gingerbread men. I used the ready made dough from Ikea and it was absolutely fine!
A small tip - when I went to find the advent calendar in our Christmas decoration box, I also found 4 purple candles and some left over Christmas napkins from last year. I always pack away any leftover seasonal candles and napkins and they come in handy now at the beginning of the season. Particularly the purple candles which are hard to find around here (I found them online last year). Purple is the traditional colour for advent and I like to stick to this tradtion, if I can. Although this year I also have put together a white one.
 
Can't have too many candles in the dark evenings, if you ask me!
♥♥♥

8 comments:

  1. Ja, kalender er veldig koselig :O)
    Jeg har pakket inn 4 stk i år,
    og har fått en av min søster.
    (vi gir til hverandre hvert år,
    det er fint :O)
    Barna har kalendere brodert av oldemor, jeg har laget en, og jeg har den mamma lagde til meg da jeg var liten.

    Ha en fin førjulstid!
    klem

    ReplyDelete
  2. Iår tror jeg er første gangen vi ikke har ordnet med kalender. Men litt kos fremover blir det allikevel.
    Fin dag til deg
    Klem Tove

    ReplyDelete
  3. Koselig med kalender, men den tiden er over for meg..... Tenkte jeg ikke skulle gjøre så mye utav julen i år, men jammenmeg blir det ikke både adventslys, dørkrans, marsipan, krumkaker og alt det samme som tidligere år likevel. Det er noe med de tradisjonene som kommer snikende.....

    ReplyDelete
  4. SÅ koselig !

    Hyggelig med tradisjoner - det er jo det som hører julen til :)

    ReplyDelete
  5. Nei, adventskalender, julestrømpe og påskeegg blir man aldri for gammel for:-) Eldstesønnen på 21 måtte ha pakkekalender i år og, men det er jo koselig som du sier. Og tradisjoner er både hyggelig og viktig:-)

    Ha en fin førjulstid, Mette!

    Klem

    ReplyDelete
  6. Høres ut som du er godt i gang med det meste, og slike adventskalendere er koselige å lage og toppers å få:)
    Jeg har pyntet tre, men adventsstaken har ikke kommet opp...kanskje fordi jeg egentlig ikke har noen..:))
    Ha ei fortsatt trivelig adventsuke, klemmings;)

    ReplyDelete
  7. Tradisjoner skal man ta vare på! =)

    Never to old!
    Jeg og mannen har laget kalender til
    hverandre i år. Don't tell anyone! =)

    ReplyDelete
  8. Jeg får ennå av mamma, og har laget til mannen min i år! :D

    ReplyDelete

Pinterest