Tuesday 5 October 2010

Tried and Tested: Autumn Gathering and Brownie cake!





More Norwegians have arrived and we gathered after a long week for a Sunday dinner.
Not exactly Norwegian fare, but still a tasty lasagne with homemade focaccia, a BIG salad and a bottle of wine
(think I might have been Italian in a previous life...)

Dessert was a simple chocolate-brownie-cake I have made numerous times, so it is truly "tried and tested"
(which also makes lovely muffins):



Stir 4 eggs with 5 dl sugar (don't whisk or stirr too much)
Melt 200 grams of butter
and add along with
1 tsp salt
2 tsp vanillasugar
3 dl flour
8 tbsp good quality cocoa powder

Bake in the oven for about 30 mins (test!) at 175 degrees.

The cake is meant to be a little chewy inside - like a good brownie!

(to avoid temptation we sent most of the leftover of the cake with the guests ;-))

10 comments:

  1. I love chocolate cakes! Just as well I wasn't near this one:)
    Thank you for visiting, I just found out from Sue, who lives in Cotswolds and left a comment, that I missed a new patchwork shop in Burford! I can't believe it. But with all that rain we didn't explore as much as we would on a dry day. Oh, well!

    ReplyDelete
  2. Hei hei
    Den kaken ser jo såå god ut. Skal prøves...
    Ha en fin dag
    Klem Tove

    ReplyDelete
  3. Nydelig dekket bord og en nydelig sjokoladekake. Den så bare helt utrolig god ut. Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg!

    Catje

    ReplyDelete
  4. Flott bord, nydelig kake (som må prøves ut....) og nydelige bilder!!!

    ReplyDelete
  5. Hej! Vad roligt att du vill följa min blogg:-) Jag imponeras av dina husliga talanger! Vilken vacker kaka, och säkert god. Mums:-)

    ReplyDelete
  6. Høres ut som en herlig middag;) Vi fikk også servert hjemmelaget lasagne i helga;) Kunne godt hatt en slik kake til dessert også;)

    ReplyDelete
  7. Har en liten italiener inni meg jeg også, så måltidet hørtes herlig ut.
    Brownies er jo direkte snadder og din så virkelig lekker ut!
    Nyt høsten og klem fra meg;)

    p.s. flott teppe du har begynt på under her;)

    ReplyDelete
  8. Ahhhh nice! Again :o)

    Eg har faktisk leita itte ei god Browniesoppskrift, så denne e herved lagra ;o)

    Og angående forrige innlegget ditt, så syns eg absolutt ikkje det e nåke urealistisk optimisme du framvise :o) Nydelige farger! Det blir sikkert dritfint og stort te slutt. Elle ei fin pute... ;o)

    ReplyDelete
  9. Så nydelig bord. Jeg tror alle må ha vært italienere i ett annet liv en eller annen gang. I hvertfall alle som liker mat. ;) Den kaken ser praktfull ut.Smaker den like godt så er den farlig. Jeg har aldri kunnet bake, men ble "lurt" av en bloggvenn til å prøve og nå har jeg bakt minst 3 kaker. :) Kanskje jeg burde prøve denne også?

    Håper du får en super helg.

    ReplyDelete

Pinterest