Saturday 12 February 2011

Tried and Tested: Brownie cake with Oreos



This weekend there is (kind of) a triple celebration in our house:
1. It is Mother's Day in Norway (not here in the UK)
2. It is Valentine's Day on Monday
3. It is The Professor's Birthday weekend!

Ok, even if we don't celebrate Mother's day since we wait till it comes around here in April (?), AND The Professor is not with us this weekend AND Valentine's Day isn't till AFTER the weekend we can't be stopped by technicalities... 
This cake is too jummy for that 

;-)

Stir (don't whisk) 4 eggs with
6 dl of sugar
Stir in 200 grams of melted butter with
2 pinches of salt and
2 tsp of vanilla sugar/powder as well as
3 dl of flour and
8 tsb of cocoa powder
Remember NOT to whisk as you don't want too much air into the batter as it helps keep the brownie a bit heavy and gooey on the inside.
Crush most of a packet of Oreos (keep a few for decoration) and stir into the batter.
Pour into your baking tin and 
break the remaining Oreos and pop them randomly in for decoration.

Bake in the oven on 175 degrees for about 45-50 mins 
Don't put it too high in the oven so the top won't be burned.

8 comments:

  1. OMG that looks good! Thank goodness I've exceeded my grocery budget this week, otherwise I might have to go out and buy some Oreo cookies!! Do wish the Professor a happy birthday from us all! (Mine left for India today ...) Are you going out anywhere special?

    ReplyDelete
  2. Heisann
    Du må bli kjempepopulær som serverer hjemmebakt da!! Fortsett med det, så kan du lage en trend der borte.
    Brownies er og en av favorittene her i huset + sjokolade fondant...mmm.
    Ha en fin kveld.
    Klem

    ReplyDelete
  3. Disse så jo nesten enda bedre ut enn de under her! Masse godsaker du legger ut om dagen altså!!!
    Grattis med mannens bursdag!
    VI skal feire morsdag her imorra, gleder meg til det. Er veldig koselig også, selvom det ofte er handelstanden som fyrer oppunder..

    Skal prøve meg på den Google translater her, kan jo bli moro;-)

    Ha en flott lørdagskveld!
    Klem fra størstepia

    ReplyDelete
  4. Det här ser ju helt underbart ut Mette!
    Hur smakade det då?

    Trevlig helg och grattis på morsdag!
    Kram
    //Nellie

    ReplyDelete
  5. Ooooh, den så god ut. En slik ønsker jeg meg i morgen, men tviler vel på at jeg får det. Men jeg skal til mamma på ettermiddagen, og hun har laget Kiwikake, som også er farlig god. Gleder meg.
    Ha en fin fin helg.
    ;) Susanne

    ReplyDelete
  6. Denne så god ut, den skal prøves!
    Ha en fin søndag :O)

    ReplyDelete
  7. Kakeoppskrifter tar vi alltid i mot!

    ReplyDelete
  8. Mmmm - jeg og lillemor skal bake, men ingen oreo-kjeks i hus..
    Denne så bare sååååå god ut!! Tror faktisk vi må ut i 20 kuldegrader for å se om bensinstasjonen har oreo ;) Så mye fristet det :)

    Ha en kos feiring hos dere! :)

    Klem fra Tove - og gratulerer med dagen!

    ReplyDelete

Pinterest