Saturday 18 September 2010

Cracking the Knitting Mystery

Finally weekend!

After a busy day involving a (boring) business meeting in London (I seem to have become a "country bumpkin" who avoids going to the BIG city as much as I can) I settled with my Norwegian Friend to watch episodes of Jeeves & Wooster and carry on knitting the sock, my autumn project.

I was getting increasingly frustrated and couldn't get the heel right even if I was following the instructions to the letter! 
After all, surely this isn't "rocket science"?!
At some point she had to take a phone call, we stopped the dvd and I closed my eyes and started a little meditation on this project of mine.
To my amazement, it suddenly dawned on me what was wrong. The instructions were not wrong, they were just not quite complete! Or perhaps they expected me to just "know" what was not said...?
I quickly carried on and had a real "Eureka!" moment.


I admit it isn't the world's most beautiful heel,
but I now know how to do it and it can only get better from here!!!!
What satisfaction!

My Canadian Friend gave me this lovely knitting book this summer and I have so enjoyed looking at the various projects.
I might just be inspired to try some of these next... (just have to finish the second sock first):


Perhaps this blanket is a bit too ambitious as I get restless with too large projects, but it sure looks tempting on chilly autumnal evenings...


5 comments:

  1. YOU MADE IT!!! :)))

    Så flott at du fikk det til. IMPONERT!!!

    Nå blir det vel mange som får sokker til jul? ;)

    Ha en fortsatt fin helg, og TUSEN TAKK for hyggelig kommentar!!!

    Hilsen
    Marianne

    ReplyDelete
  2. Imponert over at du fikk det til.....noen ganger lurer jeg på om oppskrifter bare er for de som allerede er "innvidde" i strikkerienes mysterier...
    Det teppet så HELT herlig ut!!! Endel jobb, men ser ut til å være enkel strikking :-).
    Ha en fortsatt fortreffelig "strikke"-helg.

    ReplyDelete
  3. Ha, ha, ja nå kan du lure. Når jeg ser resultatet ditt, så er jeg ganske sikker på at vi må ha beslektede gener fra Østfold! Neida, jeg synes du imponerer, faktisk! Modig som tør å legge ut bilde av ditt flotte arbeid! DER er ikke jeg helt ennå, kjenner jeg. "Fniser"

    Ønsker deg en koselig kveld! Her har vi inntatt en nydelig middag med lammekoteletter krydret med havens rosmarin, fløtegratinerte poteter, søtpotet og sopp! Mmmmmmmmm! Og selvfølgelig en ypperlig italiensk rødvin. Ahhhhhh! Nå må jeg tilbake til gjengen min. Vi sitter og ser på "Skal vi danse". Festlig!

    Klem på klem fra,
    Anette Willemine

    ReplyDelete
  4. Herlig når lyset plutselig kommer på. ☺ Er ofte at noe er utelatt i oppskrifter, synes jeg. Man skal liksom vite enkelte ting bare helt av seg selv, æsj. Lykke til med videre sokkestrikking.

    ReplyDelete
  5. Excellent projects! I really admire you taking on something as difficult as a sock ... not for me: afghans and pillow cases are about my limit! Also, I'll have to check out the Colin Firth's Importance of Being Earnest. We had some friends when I was growing up called Ernest (dad and eldest son) and they both suited their names so well ... can't think of the play, therefore, without bringing them to mind!

    ReplyDelete

Pinterest