Monday 28 November 2011

And We Are Off....!

Advent...
The best part of the season, in my opinion.
Correct me if I am wrong, but I believe this year advent is super long since Christmas Eve is on a Saturday.
I am a huge advent fan!
I love the anticipation, the preparations, the gatherings, the feeling of working towards a goal
- and new beginnings.

This year I wanted a new twist on our advent decoration. I took 4 silver candlesticks in various heights, (one I have bought, one I have been given and a couple I have inherited), put them on a silver tray, added a few pine cones along with some cinnamon sticks for nice Christmassy smell and added purple candles with silver number stickers on.
Simple!

As for the colour of the candles - I am old fashioned this way.
I normally prefer white candles, but purple is the colour of advent and the only 'right' colour in this connection
- for me.

What colour do YOU prefer for your advent candles?

6 comments:

  1. Kjempefin adventskrans!
    Jeg har brukt hvite lys i år, og i fjor tror jeg, men lilla er jo adventsfargen da. Første året vårt i Norge var det helt utsolgt for lilla lys når det nærmet seg desember, så det var vel da jeg begynte å tenke 'outside the box'.
    Ha fine adventsdager :-)
    Klem

    ReplyDelete
  2. Hei!! Jeg er helt enig i at advent er en fin tid, eller bør være. Stressfaktoren slår inn hos meg...... Men i år har jeg mye fri, avspassering!! Så nå gjelder det å bruke tiden godt!! Adventsfargen er jo lilla, men jeg skeija ut med hvite lys. Men brenner lilla også. Jeg er sterk tilhenger av å vente med å pynte med rødt og sette opp tre til lille julaften...... Ha en fin adventstid! AnneK:-)

    ReplyDelete
  3. Her går det også i lilla, ja. Har sydd lilla puter til sofaen for anledningen også, til og med :) Så det ble ikke røde puter med en gang vi bli kvitt den røde sofaen likevel :D

    ReplyDelete
  4. Enig med deg i at adventstiden er den beste med håp, glede og forventning...

    For oss har det alltid vært lilla lys helt til i fjor da jentene var utav huset og jeg fikk bestemme. Da blei det hvite lys....

    ReplyDelete
  5. Hei.

    Jeg har nå lagt ut oppskriften på sylte i innlegget mitt. Det kan kanskje se omfattende ut, men det er utrolig enkelt, men litt søl.
    Før i tiden brukte man grisehode, men det orker ikke jeg. Min søster bruker det og griseknoker, men hun er bonde.

    Lykke til om du prøver

    ReplyDelete
  6. Advent er koselig, men i år er jeg sent ute. Jeg skal opp på loftet imorgen den dag of finne frem lysestaker og duker i hvertfall. Og lilla lys. Takk for "puffet" .

    ReplyDelete

Pinterest