Monday 14 February 2011

Braving the Elements...

picture of the pub borrowed from the Internet
I have mentioned my love of lists before:
At the beginning of a weekend I make a list of the things I would like to accomplish that weekend. Sometimes I get a lot done and sometimes I don't. But at least it focuses the mind.
It is also soooo rewarding to be able to cross things off the list!


Therefore, after a particularly efficient weekend I felt very rightous and rounded it off yesterday with a brisk walk and a spot of lunch together with my Welsh and Danish friend.

It became a brisker walk than anticipated as it was sooo windy! Yes, it is spring like here in My Corner of England with lots of little flowers coming out, but we could have done without that wind..!

Now that the days are getting longer the intention is to increase the exercise level by making a walk along the river and across the fields to the neighbouring village most days of the week...
(famous last words???)

Note to self
- must avoid rounding off the walk with a stop at the pub!
(or at least limit the visits to once a week!)

4 comments:

  1. Fint å sette seg mål og det er viktig å finne treningsformer som en liker. Da er målet mer oppnåelig og lystbetont. Gå raske turer i frisk luft og yoga er min "trening" og jeg elsker det....men puben din i andre enden er jeg misunnelig på fortastt...

    ReplyDelete
  2. Nå fikk jeg veldig lyst på pub - men må vente helt til juni antageligvis. Kjekt med tur, og nei, det er vel strengt tatt ikke nødvendig med tur innom puben hver gang man er på tur, men koselig er det i alle fall.
    Kos deg videre utover uken.
    Klem

    ReplyDelete
  3. Hei Mette!
    Nå har jeg sett deg dukke opp nesten overalt, og lest dine alltid så positive og hyggelige hilsner hos andre. Så nå måtte jeg bare "spore" deg opp for å lære deg mer å kjenne.
    For det første smiler og koser jeg meg når jeg ser dere også er en sammensatt familie med flere kulturer, så herlig! Det er vi nemlig også. Jeg tillater meg å skrive på norsk da jeg ser du har mange norske venner, håper det er greit. Veldig koselig og hjemmekjær blogg du har, helt etter mitt hjerte.
    Forstår din mann er professor, og er spent på hva han er professor i. Min mann er også professor. Han er overlege og professor i hudsykdommer og veneriske sykdommer (kjønnssykdomer). Da vi var små husker jeg at professorene alltid ble fremstilt som litt "rare" mennesker, og hørte liksom til en helt annen planet, men det er godt å vite at de ikke er mer enn mennesker de også hi hi.
    Kunne visst ha skrevet side opp og side ned, men jeg må videre på listen min (liker også å ha en oversiktsliste over "what to do, or not") Har lagt meg som følger hos deg, og kommer snart igjen!
    Ha en fortsatt herlig tirsdag.
    Klem Anne Karin

    ReplyDelete
  4. Hei.

    Man kommer virkelig langt med å være målbevisst. Det er så vårlig hos dere ! Blir missunnerlig. Her er det riktignok flott og kald vinter - ikke så ille det heller,men kunne tenke meg sommer snart. Raske gåturer er fint i frisk luft, når jeg går mine så ender de som regel opp på en cafe og veien til en enkel latte er kort....


    Brownien så lekker ut :-)

    Ha en fin og intensiv uke.

    ReplyDelete

Pinterest