Saturday 5 February 2011

A Lazy Weekend

After a migraine attack last evening I am feeling rather washed out today. I only get them a few times a year and they are normally triggered by strong or flashing light. I should have known it might happen as I was driving behind a rescue car with flashing lights and the thought struck me 'that doesn't feel good to look at'. I should have stopped the car and made more distance between the rescue car and me, but that is easy to say now. 
However, I am normally not too bad if I get to my medication in time, but I still feel rather rotten the day after.

yipppeee! The rhubarb has survived the winter and has started sprouting!

Fortunately, it is not a very hectic weekend ahead of us.
Some grocery shopping and a quick trip to the garden centre to get some spring flowers to cheer me up was quickly done away with this morning. I feel better already.

;-)

We have a whopping 15 degrees today (yes, plus 15!), but it is soooo windy! Feels like the entire house will take off!


I am therefore staying in, taking it easy with a cup of tea and admiring the spring flowers.

Enjoy the weekend,
wherever you are and whatever the weather you have!



5 comments:

  1. Hei på deg Mette;)
    Jeg var plaget med migrene før, så jeg vet hvor tappet en kan føle seg etter et anfall; jeg følte jeg fikk ny hard-disk etterpå, så det føltes godt også;)
    15 grader hørtes herlig, vind ikke:)
    Kos deg og slapp av i helga, klem fra meg;)

    ReplyDelete
  2. Så nydelig blomst, og tenk at rabarbraen vokser! Her er det snø, vi har akurat vært i akebakken :O)
    Migrene hørtes ikke noe særlig bra ut.
    God lørdags ettermiddag :O)

    ReplyDelete
  3. Så godt det høres ut med 15 grader og vårblomster. Er på Sørlandet denne helgen og heldigvis sol her, men 6 grader og fortsatt litt snø. Så at min studentdatter har kommentert Twitterinnlegget ditt ;) Hun følger visst også bloggen din.

    Ønsker deg og dine en fin lat helg.

    ReplyDelete
  4. Migrene er plagsomt og sikkert ikke så lett å bli kvitt?

    Veldig fin blomst :-)

    ReplyDelete
  5. Hei!! Det er lenge til rabarbraen gror igjen her!! Jeg bor i Oslo, og disse fantastiske perleblomstene kan jeg lett få tak i, men jeg var i kragerø i går, og der så jeg de solgte små stemorsblomster allerede!! Så bare 20 nil sør for Oslo er det mye bedre klima...... Jeg falt heldigvis ikke for fristelsen forå kjøpe stemorsblomster, men jeg gleder meg til jeg kan gjøre det!! Ha en fin søndag!! AnneK:-)

    ReplyDelete

Pinterest