Monday 18 February 2013

Some Small Projects

Simple in white.
Those of you that follow me on Instagram might have seen that I have found time for some small crocheting projects. Our Boy and I went to Edinburgh for a few days last week as it was half term, The Professor's birthday and Valentine's Day. Talk about having a lot to celebrate! It was probably the last time we visit before we sell the flat. I must admit it was a little nostalgic, but a new chapter opens and we will hopefully soon be househunting again.
 
On the way up to Edinburgh on the train I crocheted this bib which will be making it's way to Switzerland once I have put some decorations on it. I found the pattern via Fru Tunheim who had found it via some other blog, but here is the link to the original blog (in Norwegian). I am also working on a special item for a friend of mine (almost a secret so no pictures yet), but I like having more than one thing on the go, so last night I started this super easy scarf pictured below.
Purple - my all-time favourite colour!
It is the simplest pattern ever and can be done 'in your sleep' or at least while watching TV. I am pleased to have found a way to use up some silk mohair yarn that was just 'hanging about'. I must admit I have forgotten where I found the pattern, but I will get back with the link once I have had a look at the IPad where I stored it...

4 comments:

  1. Det er blitt skikkelig populært med strikking, hekling og sying av klær her i landet. Leste i avisen i dag at Sandnes Garn har øket omsetningen kraftig de tre siste årene og 2012 det beste året i historien. De siste tre årene er omsetningen steget med 70%. De hadde tjent mange millioner bare på Skappelgenseren....og jeg er med der som har strikket fire Skappelgensere.

    Ny husjakt...det blir vel kjekt og spennende.

    ReplyDelete
  2. Nydelige håndarbeid! Jeg gjør mitt for at garnforretninger ikke går konkurs... Har aldri strikka så mye før etter jeg begynte med blogging. Det er så mye inspirasjon å få at jeg snart ikke tør lese mer ;)
    Lykke til med boligjakt!

    ReplyDelete
  3. Så fine håndarbeid :)

    Deilig noen ganger å ha noe som blir fort ferdig, så man kan begynne på noe nytt, ofte det som er morsomt...begynne på ett helt nytt arbeid...hehe

    Jeg fant en oppskrift i KK forrige uke, på en super lett strikke jakke på pinne 15 !! Må da være gjort på noen kvelder....men, tenkte nei - nå må jeg gjøre ferdig skjerfet mitt, og strikke jakke på pinne 3,5 ferdig først.......

    Enig, lilla er en vakker farge, i alle nyanser.

    Wish you a happy week :)

    ReplyDelete

Pinterest