Wednesday 16 March 2011

Tried and Tested: Old Fashioned Prune Pudding (Sviskegrøt)



My contribution to this month's challenge which is 'Fruit' from Sota Saker is a good-old-fashioned-easy-peasy prune dessert (sviskegrøt) 

It sure brings back childhood memories...

:-)

Soak 250 grams prunes in 6-8 dl of water over night
Bring the prunes along with the water to the boil with 1 dl sugar.

Whisk 2 1/2 tbs potato flour with
1/4 dl cold water and
add slowly to the boiling prunes.

Stirr well and bring the mixture swiftly back to the boil before taking it off the heat.

Adjust any extra sugar needed and serve cold (I don't mind it luke warm) with a vanilla custard/cream/or even just plain milk.

5 comments:

  1. Sviskegrøt er bare vidunderlig godt og vi må ikke glemme de gamle og gode oppskriftene i alt det ""nye"....

    ReplyDelete
  2. MMM, ser godt ut, minner meg om når jeg var liten og på besøk hos farmoren min;))

    ReplyDelete
  3. Nam nam, ELSKER svisker!:)) Det minner meg også om når jeg var liten, da var nemlig dette en dessert vi ofte fikk på søndager.
    Klem

    ReplyDelete
  4. Kära Mette,

    Så 'farligt' att titta in på din blogg så här på kvällen när jag känner mig lite småhungrig... :-)

    Tänk, jag tänker precis som du när det dyker upp telefonkataloger på trappen - vem använder dem idag? Jag såg en kreativ bloggerska gjorde en riktigt snygg krans av sidor från the Yellow Pages - det kanske vore något...? :-)

    Gillar också ditt blommiga telefonfodral, och förstår att det kan vara en bra idé när sönerna blir så gamla att de vill ta över min telefon!

    Stor kram och tack för dina alltis så snälla och uppmuntrande ord hos mig!
    Helena

    ReplyDelete
  5. Jeg kan derimot ikke fordra sviskegrøt, noe som er litt upraktisk da dette er desserten over alle desserter i min familie. Jeg hadde faktisk sviskegrøt som dessert i min komfirmasjon :-)
    Men mye av mitt problem er vel konsistensen og utseendet på den.... Smaken er jo ikke så aller verst.

    Morsomt at du tester gamle desserter, selv har jeg testet semulegrynspudding i det siste http://kokeboka.blogspot.com/2011/02/semulegrynspudding.html

    ReplyDelete

Pinterest