Wednesday 30 March 2011

Norwegians Get Around!


Look what I found in the shop today!

Doesn't take much to well up with national pride!

:-)

Not many Norwegian products to see in the shops here in the UK... Maybe they are just too expensive for the UK market??? I think the only exception is Scan bran crispbread (made in Larvik),
so seeing Isklar was a surprise!

Still, it isn't Farris and it just taste like... well, water...
I like the shape of the bottle and it is interesting that the company chose to keep the Norwegian name.
Which by the way means 'Ice clear'

;-)

8 comments:

  1. Se her, ja! Eksklusivt norsk vann:) "Voss"-vann selges vel også rundt omkring i verden - til stive priser...

    ReplyDelete
  2. Artig!! :)
    Men du finner vel Jarlsberg også? Det fant jeg i Irland i alle fall. Og i USA selger de brunost under navnet "Snow queen" av alle ting :)

    Catje

    ReplyDelete
  3. Hehehe... har ikke sett "Voss"- vann her borte, men jeg GLEMTE jo Jarlsberg!!!! Hvordan kunne jeg... ;-)

    ReplyDelete
  4. Kult!
    Men gammalost og prim finnes kanskje ikke? Har neppe noe med prisen å gjøre i såfall. ☺

    Stokke barnestol da? Og den der hyperhippe barnevogna hvor det ser ut som du har satt en vippestol opp å et stativ med hjul?

    ReplyDelete
  5. Morsomt:-) Litt rimeligere enn Voss antar jeg...

    ReplyDelete
  6. Hei igjen Mette!

    Så fin blogg du har - gleder meg til å få lest mer! Tulla har nettopp kommet hjem så nå er det fullt kjør.....

    ReplyDelete
  7. Det vannmerket har jeg faktisk aldri sett i butikker her hjemme, men så kjøper jeg skjelden vann siden vi har så godt vann i kranen. Og forresten så fikk vi Gule siderkatalog i postkassen for noen dager siden så den distribueres her også i papirversjon.

    ReplyDelete
  8. Heisann :-)
    Med de stive prisene vi har her, er jeg overrasket over at du får tak i det i England...det skjer ikke at jeg ikke blir konfrontert med våre priser når jeg er over dammen, hehe..Spesielt når det kommer til pint :-)
    Så du kan si det er ikke for ofte vi får besøk fra den kanten ;-)

    Ha en flott dag og klem fra meg

    ReplyDelete

Pinterest