Thursday 31 March 2011

Tried and Tested: Bulgur salad



I wanted to give a shout about bulgur which is a commonly used cereal food in the Middle East. It is made from wheat and is very versatile and compared to unenriched white rice, bulgur has more fiber and protein, a lower glycemic index, and higher levels of most vitamins and minerals.
I think the nutty taste is much better than the rather bland couscous.

Here is a popular recipe in our house:

Bring 5 dl water to boil and add 250 grams of bulgur.
Let this boil for about 5 mins - test to ensure the bulgur has gone soft.
Drain well and bring to a bowl.

While the bulgur is cooking, fry some
bacon and
onion and
chop up some parsley.
Add this along with some
green peas
to the cooked bulgur and
season to taste.

Enjoy!

4 comments:

  1. Spennende, fikk lyst å prøve denne! Er det noe som barna også liker? Ser virkelig delikat ut på bildet:))
    Klem Anne Karin

    ReplyDelete
  2. Hei på deg, heldige deg som bare bor en time unna London og alle fristelser, kunne jeg bare fått bo i London en mnd. Kanskje brannmannen og jeg får legge ut en annonse på "bytte hus" ferie...hi,hi...salaten så god ut, bulgur er så godt. Her hvor jeg bor så snør det i dag, gir helt opp jeg. Ha en fin dag videre, klem fra Wilhelmine

    ReplyDelete
  3. Bulgar vet ikke jeg hva er og det selges garantert ikke på mitt hjemsted. Trolig kan det kjøpes på innvandrerbutikken i nærmeste by. Skal jammen sjekke neste gang jeg er der for det er så spennende å prøve nye smaker....

    Ha en fin vårdag.(Jeg var i Aberdeen i formiddag og der var det et fryketlig ruskevær)

    ReplyDelete
  4. Aldri smakt det men nå må jeg prøve og lage det! Mannen min liker ikke couscous da blod sukkeret hans blir for høyt av det. Ha en god helg :)

    Caroline

    ReplyDelete

Pinterest