Tuesday 8 March 2011

Shrove Tuesday


Shrove Tuesday is here and that means that pancakes are traditionally on the menu today.

Our Boy is suffering with the pain from the braces installed yesterday and insisted that the ONLY thing he could manage to eat for breakfast AND lunch were pancakes...

;-)

So, I indulge...

He prefers his pancakes with either
  • a little sugar and lemon or
  • jam or
  • fresh berries or
  • maple syrup or
  • cheese for a more savoury variety.
There are not many things I don't particularly enjoy, but I admit that I pass on pancakes (I do make them for the family!). They are fine as part of a dessert, but growing up one of the weekly fares was traditional pancakes and pea soup. I would eat the soup with gusto while gladly give up the pancakes...

How do you prefer your pancakes?


PS - I forgot - Happy International Woman's Day!

9 comments:

  1. Ah, husker da jeg sjøl hadde tannregulering - det var vondt hver gang den måtte strammes! Tror ikke jeg klarte å tygge noe...
    Pannekaker spiser vi med blåbærsyltetøy eller sukker.

    ReplyDelete
  2. Nei, jeg er ikke så glad i pannekaker som mat.
    Det er jo ikke [mat]!
    Men liker dem godt til dessert, gjerne med is inni.
    Fikk servert noen ferske i Paris med is, krem og sjokoladesaus. Yummi!
    Det er vel sånn de skal være - som dessert?

    Barna vil gjerne ha pannekaker, men det blir sånn ca kun en gang i året her altså. hehe..
    Og da blir det med blåbærsyltetøy (eller sukker), bacon og sirup!

    Min eldste (13 i mars) har også fått på tannregulering.
    Har heldigvis gått seg til nå men de første dagene
    så klarte hun nesten ikke å spise noe som helst.

    Ønsker deg en super Tuesday!

    Klem Ingvild =]

    ReplyDelete
  3. Dersom du er i Frankrike en gang, helst i Bretagne, må du ta deg en tur på et crêperie. Kanskje du endrer mening? :) Der får du først en "matpannekake" til middag, med f.eks skinke og ost og så en dessertpannekake med alskens godis. Hjemme blir det suppe først som saltmat, og pannekake med smør og sukker som "dessert" :) NAM! :)

    Catje

    ReplyDelete
  4. Hei!! Det hørtes deilig ut med pannekaker!! Det er ikke så ofte jeg spiser det!? Men da er det nok med syltetøy og sukker...... Og suppe først kanskje. Det hørtes norskt ut!! AnneK:-)

    ReplyDelete
  5. Pannekaker er en stor favoritt hos meg;-)!!
    Både som frokostpannekaker med maple syrup og også som middag. Men da har jeg bacon inni og koser meg med enten sukker eller blåbærsyltetøy på:-)!
    Ikke gæærne til dessert heller når jeg tenker meg om:-)!!

    Klem fra størstepia

    ReplyDelete
  6. Heisann :-)
    Det er snadder med pannekaker, bare så synd det er så kjedelig å steike de :-)
    Nå har jeg vært gift så lenge med denne engelskmannen min at han har skjønt for mange år siden at norske kvinner IKKE er som engelske...heldigvis, hvis jeg kan si det uten å bli misforstått.. Vi er jo der over ganske ofte, og jeg reiser dit alene også for å besøke venninner jeg har fått opp igjennom årene. Og ALLTID får jeg spørsmål om hvor Bob er, om jeg får lov å reise alene..i fullt alvor!! Og jeg kjenner jeg reiser bust, hehe..

    Vet ennå ikke hvordan prøven han skulle ta idag har gått..maskinen streiket da han endelig var klar, så nå er han nede igjen. Forhåpentligvis er de ihvertfall i gang!
    Rapport kommer sikkert på blogg i morgen ;-)

    Ha en flott dag videre og klem fra meg

    ReplyDelete
  7. Om mannen lager pannekaker til middag synes jeg det er litt nedtur....for det er jo ikke middag. Men, da må de i alle fall serveres med stekt bacon. Utenom middag liker jeg dem godt med smør og sukker, elsker jo alt som er søtt jeg.

    Ha en fin kvinnedagskveld og sønnen får det nok bedre etter hvert. Det gjorde i alle fall studenten da hun hadde regulering.

    ReplyDelete
  8. I hope the pain with the braces subsides soon ... poor him! Thankfully the only one of our two who might need them is C, but both M&M have them. (However, the govt doesn't cover the cost here!)
    How also is the cat? I hope he's recovering ... Oreo similarly had a fight last year and it was frightening to see how quickly he deteriorated - but gratifying to see how quickly he responded to the meds!
    Have a happy pancake day and international woman's day!
    Take care xx

    ReplyDelete
  9. Halloen Mette!
    Jaaaa vi elsker pannekaker. Jeg lager både norske og polske pannekaker. De norske kjenner du jo til med sukker eller syltetøy. Men de polske lages helt uten smør og man bruker cottagecheese med vårløk som pålegg, og du kan tro det smaker godt!!
    Håper dere har kost dere masse, og om noen dager forsvinner heldigvis smerten i munnen. Men uff så vondt det er mens det står på. Du får lage noen gode smooties til han, det smaker også godt og er jo på toppen av det hele sundt:)))
    Klem Anne Karin

    ReplyDelete

Pinterest